سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمسیرخوشبختی

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

1. ورزش کنید

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.  

2. مثبت فکر کنید

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90? باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30? افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

3. افکار منفی خود را حذف کنید

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

4. چیزهایی که بابت آن ها  سپاسگزارید را بر روی کاغذ بنویسید

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

5. مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.